20 wrz 2011

Kto i po co ?



O mnie.

Mam na imię Piotr i mam 29 lat. To tyle informacji o mnie :)

O finansach.

Teraz powiem coś o swojej sytuacji finansowej:
  1. Pracuję jako wolny strzelec w branży IT i mam w miarę regularny dochód
  2. Posiadam kredyty:
    • Kredyt na samochód
    • Dwie karty kredytowe do spłacenia
    • Nieduży kredyt na sprzęt RTV
  3. Wynajmuję mieszkanie
  4. Nie posiadam odłożonych pieniędzy
Dlaczego to piszę? 



Ponieważ chcę w końcu przejąć kontrolę nad swoimi finansami poprzez:
  1. Kontrolę i aktualizowanie własnego zestawienia finansowego(!)
  2. Wyjście z kredytów w jak najkrótszym czasie.
  3. Zbudowanie portfela inwestycyjnego składającego się z:
    • w najbliższym czasie: akcje, certyfikaty, kontrakty
    • w dłuższej perspektywie (może nawet dopiero za 10lat): nieruchomości, udziały w firmach, własny biznes
  4. Uruchomienie konta bezpieczeństwa, które utrzymałoby mnie przez okres 6 miesięcy bez wpływów z tytułu pracy/zleceń i uchroniłoby mnie przed wybieraniem pieniędzy z portfela inwestycyjnego.
Po co ten blog?

Głównym celem bloga jest kronika moich działań, abym mógł w przyszłości spojrzeć na niektóre rzeczy z perspektywy czasu, żebym mógł uczyć się na własnych błędach, żebym pamiętał o czym myślałem w danej chwili. 

Blog jednak może również pomóc innym osobom, o ile moja sytuacja finansowa zacznie się poprawiać.

Co znajdziecie na blogu?
  1. Na początku pokażę jak przygotowuję się do tego wielkiego i wieloletniego przedsięwzięcia. 
  2. W miarę możliwości będę dzielił się wiedzą, którą zdobywam.
  3. Analizy techniczne, a może i kiedyś fundamentalne, spółek z GPW.

Mam wrażenie, że ten post za jakiś czas stanie się nieaktualny, ze względu na zmiany zachodzące w moim myśleniu wraz ze zdobywaną wiedzą, ale i tak jest to dobry początek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz